Operations Manager - Dockx Handling Equipment NV (Antwerpen)

Bedrijf:

Dockx Handling Equipment NV is gespecialiseerd in de verhuur en het onderhoud van havengebonden, rollend materieel binnen de havens in België en Nederland. Kristof Dockx richtte het bedrijf op in 2009 (in volle crisis) en groeide vanuit een “underdogpositie” uit tot een belangrijke havenspeler. In 2019 stapte Legia Capital in het bedrijf in, als duurzame investeerder en klankbord bij strategische beslissingen. Een eerste belangrijke stap was de overname van Mateco in Nederland, die maakt dat Dockx vanaf 2020 ook actief is in de haven van Rotterdam. Een tweede mijlpaal was de oprichting van zusterbedrijf Green Port Equipment, dat in de Benelux exclusief dealer is van de Italiaanse heftruckbouwer CVS Ferrari, een bedrijf dat focus heeft op kwaliteit en duurzaamheid, waarden die goed passen bij het DNA van Dockx. Dockx Handling met hoofdkantoor in de haven van Antwerpen is een ambitieuze KMO met een prima reputatie in de dynamische havenwereld.

 

Functie:

Plaats in de organisatie:

De Operations Manager rapporteert aan Kristof Dockx, eigenaar en CEO van Dockx Handling Equipment. Hij/zij geeft leiding aan een Service Support en 4 Hubleads (3 in België en 1 in Nederland), die op hun beurt Techniekers, customer service medewerkers een magazijnier en chauffeur aansturen.


Reden van het ontstaan van de vacature:

De vacature kadert in een vervanging.  


Functiebeschrijving:

De Operations Manager is eindverantwoordelijk voor de aansturing van de dagelijkse operaties van Dockx Handling in België en Nederland. Samen met zijn team van Hubleads garandeert hij dat de operationele activiteiten worden georganiseerd met het juiste evenwicht tussen een kwalitatieve service en klantgerichtheid enerzijds en rendement en efficiëntie anderzijds


Taken en verantwoordelijkheden:

  • Stuurt de verschillende hubteams aan;
  • Begeleidt hubleads, customer service en logistiek bij de opmaak van planningen en stuurt medewerkers aan en bij waar nodig;.
  • Focust op efficiëntie en stimuleert hubleads om processen te verbeteren;
  • Overlegt wekelijks met hubleads over KPI’s en geeft goedkeuring over factureerbare jobs;
  • Beslist over grote kosten & aankopen voor herstellingen;
  • Bewaakt prijs, productiviteit, prioriteit en kwaliteit van onderhoud & herstellingen;
  • Beheert de garanties & FPI;
  • Onderhandelt partsovereenkomsten in samenwerking met de collega’s van het management;
  • Volgt kostprijzen en kwaliteit van parts op;
  • Begrijpt huurovereenkomsten en organiseert de operaties in functie hiervan;
  • Onderhandelt schades & andere buitencontractuele facturen;
  • Bewaakt de klanttevredenheid door continue de samenwerking te optimaliseren (incl. klachten);
  • Rapporteert minimaal 2x per week rond issues m.b.t. HR, klanten, leveranciers & operaties;
  • Geeft input over de ideale samenstelling van het team (aanwervingen/afvloeiing) en brengt het team naar een hoger niveau;
  • Houdt halfjaarlijks functioneringsgesprekken, samen met HR (hubleads, CS, SSE, WM).



Profiel

Kennis en ervaring:

  • Een Bachelor of Master-diploma in een technische richting;
  • Minimum 10 jaar ervaring in het aansturen van een operatie in een technische/service omgeving;
  • Nederlands is je moedertaal, maar je spreekt ook voldoende goed Engels en Frans.

Als persoon:

  • Je communiceert goed en wint zo vlot het vertrouwen van je team, maar ook van klanten en partners. Je bouwt vlot een band uit met mensen op de vloer;
  • Je bent een people manager, die mensen naar een hoger niveau kan brengen;
  • Je bent een echte organisator, die graag structuur brengt en zaken goed en consequent opvolgt.
  • Je hebt een analytische geest, werkt vlot met processen, systemen en data en houdt ten allen tijde het overzicht;
  • Je geeft oprecht om zowel klanten, als medewerkers en als natuurlijke netwerker help je om professionele connecties uit te breiden.
  • Je bent gedreven en enthousiast: je ziet oplossingen, geen problemen.

 

Aanbod

Een boeiende en gevarieerde managementfunctie binnen een ambitieus, groeiend bedrijf met een uitstekende reputatie;

Een grote vrijheid om initiatief te nemen;

Een aangename, informele werkomgeving, waarin collegialiteit centraal staat;

Een aantrekkelijk salarispakket.


Contactgegevens

Manon Van Herreweghe

Research Consultant

04 72 33 07 56

Manon.van.herreweghe@ment.be